מי מת?

ידי עדיין עקצצה מהמפגש שלה עם הלחי של חיים. “אתה צוחק עליי, נכון?” שאלתי בסרקסטיות האופיינית שלי. גופי רעד מכעס ועצבים מגודל החוצפה. “אתה לא יכול לבקש ממני דבר כזה, חיים! זה לא הגיוני!”

חיים נותר שקט. עיניו החומות פשוט בהו בי ברצינות גמורה, לא מסיתות את מבטן מעיניי שהיו פעורות כשה המובל אל הטבח – בדיוק כפי שהרגשתי.

“כן, כנרת, אני יכול.” שיט! קולו שקט מדי. הפעם האחרונה ששמעתי אותו מדבר ברוגע של מורה לפני התפרצות ובקרירות בגובה האוורסט בערך הוא הודיע לי ש… לא! אין מצב! לא עוד פעם! הפעם הוא יכול לשכוח מזה!

“אתה באמת מבקש את זה ממני, חיים?” קולי נשמע כלחישה, שבור ומיואש. קמצתי את ידיי בחוזקה כדי למנוע מדמעות שלא הייתי מוכנה שיראה מלזלוג.

הוא הרים גבה בשאלה שהוא לא באמת היה צריך לשאול בקולו.

הורדתי את ראשי, פניתי לאחור וחזרתי למסעדה בה חיכתה אחותי כרמית, אשתו הטרייה של חיים.

“כנרת! הנה את! לא הבנתי לאן נעלמת כל כך הרבה זמן!”. התיישבתי בכיסאי שלמזלי לא היה מופנה לחלון המסעדה כי לא היה לי ספק שחיים צופה בנו ברגע זה מחכה שאמלא את חלקי בסיפור הישן-חדש הזה.

“כרמית, יש לי משהו לספר לך ועדיף שנלך לבית שלי כדי שתהיה לנו קצת פרטיות.” אמרתי בחצי חיוך, לא מראה את סערת הרגשות בליבי.

“אבל… כנרת, אפילו לא קיבלנו את המנות. מה קרה, מותק?” כרמית שאלה ברוך.

חייכתי את החיוך הכי מזויף שלי. “הכל בסדר! אני פשוט צריכה לספר לך משהו ואני לא רוצה שכולם ישמעו… את יודעת שאני מפחדת מהפפראצי. מי יודע איזה מיקרופון זהיר הם שתלו פה בקרבת מקום?”

לא נתתי לה לענות לי וקמתי מהשולחן משאירה 400 ₪ כתשלום על האוכל שאפילו לא הגישו לנו ובלית ברירה, כרמית השתרכה אחריי לרכב. הנסיעה עברה בשקט מופתי מצידי וגם כרמית לא ניסתה לבלבל את השכל כהרגלה.

השארתי את הדלת פתוחה במעט לאחר שנכנסנו לדירה והתמקמנו בסלון. “טוב,” כרמית נאנחה בדרמתיות. “מה המסתורין בדיוק כנרת? אפשר לחשוב שמישהו מת.”

מוללתי את ידיי זו בזו בעצבנות. “אז זהו, שמישהו מת”.

כף ידה של כרמית מיד הונחה על פיה. “מי?”

“חיים.”

 

This entry was posted in Just For Kicks and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

