פאנק 57 / פנלופי דאגלס

PUNK 57עלול להכיל ספוילרים. מי שרוצה קריאה בהפתעה טוטאלית שלא יקרא. אני מדברת על הסיפור בכללותו ולא מתייחסת לעלילה באופן ספציפי. *
זה צריך להיות ספר נוער.
הנושא של הספר חשוב מדי מכדי שיהיה מתוייג כסיפור נוסף בז’אנר.
כמישהי שתמיד הייתה אאוסיידרית כילדה וכמתבגרת ותמיד הלכה נגד התלם כשהתשלום הוא חוסר פופולריות, כל נער ונערה צריכים לקרוא את הסיפור.
כו, יש שם החלטות שגויות של הגיבורים, אבל זה העניין.
כן, גם אני חשתי חוסר נוחות כשקראתי את קטע הסקס הראשון רק בגלל העובדה הפשוטה שלא היה לי ברור אם היה תחת הסכמה.
אבל (!) זה העניין, גיל העשרה הוא מבלבל, ההחלטות מקבלים לאו דווקא עם קשר ישיר להיגיון. אגדיל ואומר שגם כמבוגרים אנו מקבלים החלטות שהקשר ביניהם ולרציונאליות מקרי בהחלט ואני כוללת את עצמי בהכללה הזאת.
ודווקא בגלל שנושא תדמית וביטחון עצמי שמשולב עם רקע לא פשוט של הגיבורים יש לי בעיה עם העלילה.
העלילה. פשוט. שקופה.
הספינאוף ב 73% פשוט מחבר את הקוראים לפנלופי כסופרת כהכנה לספרים הבאים שלה ולא משרת את העלילה ואת ליבה.
הייתי סולחת לזה אם הייתה לי סיומת על יחסי הגיבור עם אביו, אם הסוף היה יותר משמעותי ומסתיים 2 פרקים לפני הסיום הרשמי.
היה לי קשה להזדהות עם הגיבורה כמישהי שאף פעם לא הייתה במקום הזה וכמישהי שלא התרעתה עם בנות מהסוג הזה בגיל העשרה מסיבה אחת – הן נראו לי במציאות כמו שהשתקפו בספר.
הגיבור היה יותר ברור במהלכים שלו למרות שהענישה העצמית למישהו שגר בעיר של מלייאנים נראתה לי קצת הזויה. אבל אולי זה בגלל שפנלופי פשוט התעלמה מהיבט היחסים עם האב במהלך כל הספר ונותרתי עם ניחושים בסופו לגבי מהות החלטותיו.
ועכשיו לעלילה עצמה – הילד מישה והילדה ריאן שהתחילו לכתוב מכתבים כילדים במהלך משימה בבית הספר התפתחה למערכת יחסים של 7 שנים עד שמישה הפסיק לכתוב.
ואז עולם של שניהם התנפץ לחתיכות.
תרתי משמע.
קשה לי להאמין שזה יכול לקרות במהלך השנים האחרונות כשאנו חיים בעולם הדיגיטלי והילדים נולדים אל תוכה. במיוחד שהם גרים בערים שכנות. זה מוסבר בספר שהם החליטו לא להיחשף וזה יפה כי זה מזכיר לי את הסרטים של הבחורה והבחור שמתכתבים בצ’אט אנונימי ובפועל הם מעולמות מנוגדים בבית הספר – האחד פופולרי והשני מחוץ לרדאר של כולם.
הדבר שהכי אהבתי בצורת הכתיבה של פנלופי הייתה ההשקעה בתחום השירה והכתיבה שהתחברה יפה עם עניין התכתובות של הגיבורים והוסיפה לאמינות.
סך הכל 4 כוכבים ואם הנושא לא היה חשוב כל כך הספר היה מקבל פחות כי היו קטעים שקצת נסחבו לי מרוב השקיפות שלהם.
בסך הכל הספר שווה קריאה.

!!! לינק לרכישה !!! http://amzn.to/2fzOjQx !!!

This entry was posted in Book Review, Penelope Douglas and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

